CZASOOSZCZĘDNOŚĆ
Przykładem tez (a może raczej tylko hipotez) teoretycznych z tej dziedziny mogą być następujące stwierdzenia.„1. Pracownicy sztabowi (w naszej terminologii — w przybliżeniu tyle co pracownicy jednostek regulujących i pomocniczych) mają szersze kontakty niż liniowi” (pracownicy jednostek podstawowych).„2. Im wyższy szczebel tym szersze kontakty formalne.Szerokość kontaktów nieformalnych” — por. niżej (4.5.) — „nie jest skorelowana ani z funkcją ani ze szczeblem” [Zajonc 1966, s. 148],Szczególnie ważne w zakresie przepływu informacji są zagadnienia jego „czasooszczędności”, szybkości i kosztu. Dwie pierwsze z tych cech można określić następująco. Dążenie do czasooszczędności uzyskiwania informacji jest to dążenie do minimalizacji czasu zużytego na ogół czynności potrzebnych do uzyskania informacji, szybkość zaś ich uzyskania to czas upływający od chwili, gdy ktoś (informator lub informowany) uświadomi sobie potrzebę przekazania (uzyskania) informacji, do chwili, gdy informowany przyjmie ją do wiadomości.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: